Ambitionmanager
De advieswereld is sinds kort een nieuw adviesbureau rijker: Ambitionmanager. Het nieuwe bureau voorziet MKB-bedrijven van strategisch advies, waaronder het vormgeven van de bedrijfsstrategie en de uitvoering daarvan in de praktijk. Een speciaal ontwikkelde online strategietool, de 'Strategische Adviesmodule', moet het een voorsprong geven in de concurrerende markt voor strategisch advies.
Voor bedrijven in het MKB is het een bekende uitdaging: eens in de zoveel tijd is het van belang om de strategie te herijken. De belangrijkste vragen hierbij zijn: Welke trends en ontwikkelingen zijn er in de branche, welke strategische opties heeft mijn onderneming, en waar sta ik met mijn organisatie en waar wil ik naartoe? Allemaal vragen waar elke ondernemer om de zoveel jaar over moet nadenken. In de praktijk is dit echter gemakkelijker gezegd dan gedaan; veel MKB-bedrijven hebben moeite met het ontwikkelen van een bedrijfsstrategie, laat staan met de uitvoering daarvan. Bovendien hebben ze niet de middelen om bekende, maar ook dure strategie consultants als McKinsey en Bain in de arm te nemen.
Met de lancering van Ambitionmanager wil Menco Erenst, medeoprichter en Algemeen Directeur van het bureau, hierop inspelen. “Ambitionmanager biedt MKB-ondernemers en -managers resultaatgerichte strategische adviezen en hands-on business coaching, tegen een betaalbaar tarief,” aldus Erenst. Naast Erenst bestaat het team uit drie overige medewerkers: Ed Snitselaar (Financieel Directeur), Erick Broer (Commercieel Directeur) en Shirley de Goeij (Marketing), die zich meteen na de start hebben verbonden*. Ambitionmanager wenst snel uit te groeien tot een landelijk opererende organisatie.