Terug naar Klantverhalen

Schorem Haarsnijder en Barbier

Schorem Haarsnijder en Barbier | 28-06-2023

“Echte barbiers die kiezen voor Huibers Accountants”

De Rotterdamse barbierswinkel ‘Schorem Haarsnijder en Barbier’ is in nog geen twee jaar tijd uitgegroeid tot een internationaal fenomeen. Iedere man die hier een stap over de drempel zet, waant zich terug in de tijd.

Schorem ademt dan ook een nostalgische en mystieke sfeer uit. Schorem is Brooklyn begin vorige eeuw. Is Johnnie Cash en Capone tegelijk en spreekt mannen uit alle lagen van de bevolking aan. Schorem is sterk op Facebook en Instagram. Naast het zijn van barbier, verkopen ze ook zelf ontworpen (barbiers)producten onder de naam Reuzel. “Het succes hangt samen met de liefde voor het barbiersvak. Oog hebben voor detail. Snappen waar mannen behoefte aan hebben (vrouwen zijn dan ook niet welkom). En voor de rest: geen gezeik, knippen en scheren!”, aldus Leen en Bertus die zo uit een gangsterfilm lijken te zijn ontsnapt.

Ambacht nieuw leven in geblazen

“De traditie waarbij vrijwel iedere man naar de barbier ging, is na de Tweede Wereldoorlog uitgestorven. Oorzaak? De komst van het ‘veiligheidsmesje’ waarmee het zelfscheren werd geïntroduceerd. Al ruim 10 jaar liepen wij met het idee rond om dit nostalgische gevoel terug te brengen. Door gebruik te maken van zowel traditionele als moderne knip- en scheertechnieken hebben we dit ambacht nieuw leven ingeblazen.”

Oog voor detail

“Dat onze barbierswinkel wereldfaam geniet, komt grotendeels door ons oog voor detail. Over de inrichting van iedere vierkante centimeter hebben we nagedacht. Van antieke kappersstoelen, open scheermessen tot aan talloze curiosa. De muziek, het krantje, het biertje, de warme en de koude doeken en de klassieke scheergeuren ademen de sfeer van weleer uit. En onze barbiers dragen smetteloze witte kappersjassen met een stropdas. Het totaalplaatje moet kloppen. Schorem is meer dan een herenkapper, het is een beleving!”

Wereldwijde belangstelling en fans

“Dat ons eerste winkeltje van slechts 45 vierkante meter zoveel media aandacht zou trekken was voor ons ook een verrassing. Het enige waar we zelf actief mee zijn, is Facebook en Instagram! En met succes, we hebben wereldwijd al meer dan 1,5 miljoen volgers.

Huibers denkt mee hoe we ons zakelijk succes kunnen optimaliseren

“De samenwerking met Huibers verloopt vanaf het eerste moment op een persoonlijke en plezierige wijze. Ze snappen onze winkel. Met de introductie van ons eigen merk denken ze actief met ons mee en komen ze met goede adviezen. Denk bijvoorbeeld aan merkenrechtelijke bescherming van onze producten, fiscale aspecten van internationaal zakendoen en sponsorcontracten. Maandelijks ontvangen we bovendien een heldere management rapportage waardoor we in staat zijn om op de belangrijkste kengetallen te sturen. Kortom: Huibers is onze adviespartner die meedenkt hoe we ons zakelijk succes kunnen optimaliseren.”

Waarom kiest Schorem voor Huibers?

  • Klik op persoonlijk vlak.
  • Snappen onze business.
  • Komen met praktische adviezen.
  • Zijn vertrouwd met financiële en fiscale aspecten van internationaal zakendoen.
  • Denken mee en verdiepen zich in onze strategie.
  • Optimalisatie zakelijk succes.