Rondzwerven
Deze snelle groei is mede tot stand gekomen door de begeleiding van Huibers. Het marketingbureau draait volledige campagnes en opdrachten voor grote bedrijven als De Amersfoortse, Arts en Zorg, Tempo-Team en Randstad.
Dat was in de beginfase wel anders. De founders hadden slechts één parttimer in dienst, waarmee ze tussen huiskamers, zzp-werkplaatsen en koffietentjes zwierven. Huibers hielp Goldfizh tijdens deze eerste meters met het aanbrengen van structuur in de organisatie en was een sparringpartner voor veel meer dan alleen hun ‘administratie’. Heidy: “Huibers heeft ons echt geleerd te bouwen aan ons bedrijf, in plaats van alleen te werken in ons bedrijf”.
Marketingmix van jong en oud
Het verschil van Goldfizh vergeleken met andere bureaus? Jonge mensen die dingen durven, en die vooral dingen maken. Geen eindeloze vergaderingen, maar denken en doen tegelijk, een product creëren en dat samen met de klant uitwerken.
De visie van Esther en Heidy: de jongste generatie op de werkvloer is online opgegroeid; die weten veel beter wat werkt. “Wij begrijpen alleen dan weer beter hoe marketing en de wereld er omheen in elkaar steekt”, legt Heidy uit. “Maar deze combinatie van jong en ervaren werkt heel goed!”
Het werken met jonge mensen heeft ook invloed op het bedrijfsmodel. Jonge mensen hebben andere eisen en wensen dan de oudere generaties én komen met de wildste plannen. Iets waar Esther en Heidy graag in meegaan. Esther: “Als wij met die wilde plannen bij Ed aankomen is hij een goede relativerende factor. Zoals het starten van een online viswinkel of het starten van een innovatiehub in Italië. Ed zegt dan altijd heel nuchter: ‘is dit jullie core business dames?’ Dat helpt!”
Verder groeien
Mede door deze begeleiding werd de overtuiging bij Esther en Heidy steeds sterker dat ze op de goede weg zaten. Heidy: “Huibers helpt met verder kijken. Wat voor soort groei past het beste bij ons? Daarbij houden ze ons scherp en zitten ze ons constant achter de broek aan. Als marketeers is de administratie niet per se ons ding. De fouten die we hierbij maken, worden ons gelukkig wel steeds vergeven door Huibers. En daarbij leggen ze steeds opnieuw in Jip-en-Janneketaal uit wat er moet gebeuren.”
Altijd hulp
“Door in gesprek met elkaar te blijven, blijft Huibers ons uitdagen op het gebied van financiële gezondheid, gezonde groei en personeelsbeleid. Zo blijven we kritisch naar onszelf kijken”, zegt Esther. “En we kunnen ze echt altijd bellen of appen en worden dan ook nog eens asap geholpen. Zelfs voor vragen waar we hen eigenlijk niet voor zouden moeten bellen, mogen we ze bellen!”
Digitaal helpen met digitalisering
En zelfs een digitaal marketingbureau heeft wel eens hulp nodig bij zaken als digitalisering. Heidy: “Via Huibers gaat de volledige administratie nu digitaal. Fijn dat dit kan, want dit past helemaal bij Goldfizh. We hebben nu 24/7 inzicht in de financiële situatie van de organisatie.”